Această veche mărturie figurează în cartea profetului Eremia, la capitolul 10, versetul 11. El se adresează poporului lui Israel pentru a-l îndepărta
Această veche mărturie figurează în cartea profetului Eremia, la capitolul 10, versetul 11. El se adresează poporului lui Israel pentru a-l îndepărta de cultul idolilor. În mod curios, apare acest verset 11… în armeană. Tot restul capitolului este în ebraică, dar în mijlocul textului, există doar un verset care apare în limba chaldaică. Traducerea rabbinică comportă comentariul conform căruia acest verset ar putea proveni dintr-o <notă marginală>.
Ce spune el? <Vorbiţi-le astfel: Zeii care n-au creat nici Cerul nici Pământul vor dispărea de pe Terra şi de sub Ceruri>. Acest text în armeană spune exact: <Elâhayâ (= Elohim-ii) care n-au creat nici dî-Chemayâ nici Arqâ vor fi exterminaţi de Area…> Doi termeni diferiţi sunt folosiţi pentru a desemna un loc pe care traducerea îl indică a fi Terra, fără altă precizare. Dar Terra este numită în mod normal Area: Arqâ trebuie să fie, în consecinţă, altceva. În plus, un cuvânt al versetului armean nu a fost tradus: Elleh, <acela>.
Traducerea literară este deci: <Elohim-ii care n-au creat nici Cerul nici Arqâ vor fi exterminaţi de Terra şi vor dispărea sub Cer. Acesta>. Nu vi se pare extrem de misterios? Ce este Arqâ?> De acolo vin zeii? Din acest loc straniu ne tragem cu toţii?
Arqâ este un loc, o lume, care este citată într-o altă carte a tradiţiei ebraice, Zohar. Conform Tradiţiei, Arqâ este numele celei de-a şaptea dimensiuni a Terrei. Dar să vedem ce povesteşte Zohar. Mai întâi, o conversaţie (în ebraică) între rabbinul Yossé şi un locuitor al acestei faimoase lumi numită Arqâ: <Ei (rabbinul Yossé şi rabbinul Hiyâ) s-au dus şi s-au aşezat în faţa fisurii unei stânci de unde au văzut ieşind un bărbat. Călătorii au fost extrem de surprinşi. Rabbinul Yossé i-a spus acestui bărbat:
– Cine eşti?
– Sunt unul dintre locuitorii de pe Arqâ.
Rabbinul Yossé l-a întrebat:
– Există deci oameni pe Arqâ?
Celălalt a răspuns:
– Da, locuitorii de pe Arqâ seamănă şi recoltează. Dar majoritatea dintre ei au feţe diferite de a mea. (Alte versiuni spun: <locuitorii de pe Arqâ au fiecare două capete>). Am ieşit din această stâncă când v-am zărit, pentru a şti de la noi numele Terrei pe care locuiţi.
Rabbinul Yossé i-a spus:
– Numele Terrei noastre este Erets (<Terra> în ebraică), pentru că aici, pe Terra noastră există viaţă, aşa cum este scris: <Terra (Erets) de unde se naşte pâinea>. Pâinea nu se naşte decât din pământul nostru, nicidecum din altă parte>.
Imediat ce rabbinul Yossé a încetat de a vorbi, locuitorul de pe Arqâ a dispărut în fisura stâncii.
Cum să ştim însă mai mult despre natura acestei lumi misterioase, în care se intră şi din care se iese printr-o stâncă? Un alt pasaj din Zohar ne luminează mai mult. Să recapitulăm puţin Biblia: după ce au fost alungaţi din Paradis, Adam şi Eva au fost alungaţi pe Terra. Apoi Cain şi-a ucis fratele, pe Abel şi a fost alungat la rândul său, în <ţara Nordului>, spune Geneza (4:16).
Dar în cartea Zohar se exprimă diferit exilul lui Cain:
<După ce a fost alungat de pe Terra, Cain a coborât în Arqâ, unde a zămislit copii. Cain s-a găsit deodată pe Arqâ, fără a şti de cine a fost transportat>. (Zohar, I:9b) Astfel, Zohar desemnează Arqâ ca un loc inferior Terrei, cel al unei noi căderi, deoarece Cain a coborât acolo. Dar se pare că şi alţi oameni au coborât în Arqâ după el, după cum descrie Zohar:
<Arqâ este formată din două părţi, din care una este constant inundată de lumină, şi alta întotdeauna aflată în tenebre. Există acolo doi şefi, dintre care unul domneşte peste partea luminată, şi altul domneşte peste partea privată de lumină. Aceşti doi şefi erau constant în război unul contra altuia>. {i se mai spune: <Văzută din Arqâ, dispunerea constelaţiilor este diferită de ceea ce zărim noi de pe Terra noastră. Sezoanele de însămânţat şi de recolte sunt egal diferite de ale noastre. Ele nu se înoiesc decât la capătul unui număr considerabil de ani şi de secole>. Se pare că lumea Arqâ se situează pe o altă planetă! Dimensiunile diferite ale Terrei despre care vorbeşte tradiţia au permis oare de a se călători prin spaţiu? Acest lucru pare foarte plauzibil. Noţiunea de spaţiu şi cea de timp nu par identice dimensiunilor cunoscute pe Erets (Terra).
Cum dispăreau (sau dispar) vizitatorii misterioşi de pe planeta noastră şi/sau vehiculele lor misterioase în apă, aer sau chiar într-o stâncă? Este posibil? {i prin ce minune? Ceva s-a rupt în trecut în cunoaşterea umană? Tradiţiile s-au evaporat: de ce, cum? Ce cunoşteau oamenii şi acum au uitat?
COMMENTS